Pages

Tuesday, April 24, 2012

Kampus Life : Syok ke?( o_O)

Salam... wah3.
Dah lame xmenulis dlm blog, semlm tertgk blog owg n ade plaks msuk dlm inbox psl updated blog. Hmmm... ase nk kembali smula la mnulis. Wah... dlu start blog just sje2 jea. Dah busan sgt. Tapi skrg start blogging again because I think I need to continue writing. Sekarang dah msuk U dh xde dh mse nak lepak but I will try to spend a slice of my time to write sumthing. Actually blogging have their own advantage. Bila kita tgk balik penulisan kita yg lepas, owh begini rupanya hidupku. Its actually a way to Muhasabah diri.
Kita as homo sapiens kadang mudah lupa, Al-Insan as insan sndri maksudnya lupa. Mudah lupa apa yg kita dah lakukan, mudah lupa apa ug sepatutnya kita xpatut lakukan.
Sekarang, me as a student and also a Rotu have a two side job. Hahahahaha... niela cabaran di kampus. MASA. It is so important smpaikan masa itu sendri rasa berbahaya. Bak kata mantan ajutan Palapes UKM : Masa itu cemas! Ha jgn dlm latihan bazirs masa. MENUANG jea byk. Menuang air xpew, budak2 fitik bleh la buatnya. .
Ha bagaimana pembahagian masa gua? Mesti ramai yang terkejut, budak engineering msuk Palapes, course plaks susah! Hmmmm... ilexs, jgn cepat melatah. Apa korun ingat aku ade 25 jam sehari? Of course la tak. Tapi dgn inilah, ak telah lebih pandai menghargai masa. Bagaimana aku mahu gunakan masa aku sepenuhnya dgn lebih berfaedah. Xder dah duk sje2 tgk korea, lepak ngan kwn2 tapi for frankly, aku sempat wat itu smua. Rahsianya korun dari korun sendiri. Bagi aku nak semua tue aku terpaksala korbankan yang lain mcm tido. Dulu tue plg feveret tp aku still lg buat (glew ke xtdow?) Tapi aku buat tue adela masanya. So sejak ak duduk kat U nie, brulah ak tau bertapa preciousnya masa yang aku ada tue..
     Aku juga blaja mcm mana nak jimat (still dalam process lagi). Duit kat U ni bukan senang nak dapat. Ada PTPTN pun dapat sket jea. Elaun PALAPES? Bayar itu ini, habissssssss~! So tinggal la dua tiga ciput yg laen kena mohon Biasiswa PaMa balik.
     Dah dah... STOP! Nanti aku akan continue menulis lagi. Nak citew ape lagi. Hahahaha... to be continued~

No comments:

Post a Comment

korun boleh nak komen pape pun